سرخط خبرها

آغاز ثبت‌ نام سفر عتبات به مناسبت ایام عرفه

  • کد خبر: ۱۶۹۷۲۵
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
آغاز ثبت‌ نام سفر عتبات به مناسبت ایام عرفه
ثبت نام سفر‌های زمینی به عتبات به مناسبت ایام عرفه آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز ثبت‌ نام سفر‌های زیارتی به عتبات در تیر ماه از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد. متقاضیان سفر به عتبات در ایام عرفه هم می‌توانند برای ثبت‌ نام در کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت از امروز اقدام کنند.

البته با توجه به گرانی نرخ پرواز‌ها در ایام عرفه، هنوز امکان ثبت‌ نام در سفر‌های هوایی عتبات وجود ندارد و فقط ظرفیت کاروان‌های زمینی اعلام شده است. به گفته مدیر یکی از دفاتر زیارتی با وجود فشار‌ها برای افزایش قیمت سفر‌های زیارتی به عتبات، سازمان حج و زیارت نرخ این سفر‌ها را کنترل کرد و در این دوره افزایش قیمت در اعزام‌های عتبات شاهد نیستیم.

هزینه سفر عتبات به صورت زمینی از ابتدای تیر ماه از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تا هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده و زائران می‌توانند تا ۲۶ تیر در یکی از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت با این قیمت راهی عتبات شوند.

بر همین اساس قیمت سفر‌های زیارتی به عتبات در ماه آینده حدود ۲ میلیون تومان با هم تفاوت دارد که این تنوع قیمت‌ها به دلیل نوع اسکان زائران در هتل‌های نجف، کربلا و کاظمین تعیین شده است.

در روز‌های آینده کاروان‌های هوایی عتبات در ایام عرفه هم بازگشایی می‌شود که البته به دلیل بالا بودن نرخ بلیت پرواز‌ها در این ایام، برخی از احتمال افزایش قیمت این کاروان‌ها خبر می‌دهند.

دور جدید سفر‌های زیارتی به عتبات تا ۲۶ تیر ماه برنامه‌ریزی شده است. هفتم تیر روز عرفه است که بسیاری از ایرانیان هر سال در این ایام به زیارت کربلا مشرف می‌شوند تا دعای عرفه را در جوار حرم سیدالشهدا(ع) قرائت کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->